Grep či limetka? Chuť piva se mění
Pivovary jdou tvrdě do letního boje o zákazníka a na trh chrlí jeden ovocný nízkoalkoholický osvěžovák za druhým. Už dávno neplatí, že dát si v létě pivo na žízeň to znamená přestát hořkou chuť. Pivních značek, které začínají nabízet nápoj s příchutí ovoce neustále přibývá. V nabídce jsou švestky, pomeranče, višně nebo limetka.
Opravdu právě o tohle stojí čeští pivaři? „To nejsou pivaři, ale lidé, kteří pivo vůbec nepijí. Třeba dámy,“ vysvětluje boom pivních limonád šéf Svazu pivovarů a sladoven Jan Veselý. Podle Veselého se novými produkty pivovary snaží po krizi oslovit každou část trhu.
Zemí zaslíbenou na ovocná piva je Belgie. Příchutí mají Belgičané nespočet, piva přitom bývají velmi silná. A kdo nabízí ovocné nápoje inspirované pivem:
- Staropramen loni v květnu uvedl na trh pivo s nižším obsahem alkoholu a příchutí citronu Cool Lemon. Podle firmy se Lemon osvědčil a teď přichází Staropramen Cool Grep.
- Heineken Česká republika – nabízí od začátku dubna 2012 Starobrno nepasterizované a Zlatopramen Radler se dvěma příchutěmi: oblíbený citron doplní pomeranč se zázvorem.
- Rodinný pivovar Bernard nabízí pivní nápoje například s příchutí švestky a višně.
- Jednička na trhu – Plzeňský Prazdroj nabízí dvě nová osvěžovadla: Gambrinus řízný citron a Gambrinus limetka s bezinkou. Vedle toho namíchal Prazdroj pšeničný nápoj Fénix s příchutí pomeranče.
Petr Nahodil
> Anketní lístek <
6.10.Sběratelské setkání KSK v Praze
Rezervace stolů:
Petr Nahodil
tel.: 603 712 269
email: p.nahodil@centrum.cz
Série kalendáříků s pivními etiketami nejen našich pivovarů.
Unikátní projekt mapující svět pivních etiket.
Série s vojenskou technikou
z období 2. světové války
Cena série: 180,- Kč
60 kalendáříků
Více informací o sérii
Časopis Svět piva vydává
České sdružení klubů historie pivovarnictví
pro sběratele pivovarských suvenýrů.
nabídka (Pivní suvenýry)
Dobrý den,prodávám pivní soudky po mém otci Zn.…
29.3.2024 - Praha
poptávka (Pivní suvenýry)
Dobrý den, sbírám pivní etikety Srí lanka / C…