Grep či limetka? Chuť piva se mění

Autor: Petr Nahodil <p.nahodil(at)centrum.cz>, Téma: Pivní aktuality, Vydáno dne: 08. 10. 2012

Pivovary jdou tvrdě do letního boje o zákazníka a na trh chrlí jeden ovocný nízkoalkoholický osvěžovák za druhým.



Už dávno neplatí, že dát si v létě pivo na žízeň to znamená přestát hořkou chuť. Pivních značek, které začínají nabízet nápoj s příchutí ovoce neustále přibývá. V nabídce jsou švestky, pomeranče, višně nebo limetka.

Opravdu právě o tohle stojí čeští pivaři? „To nejsou pivaři, ale lidé, kteří pivo vůbec nepijí. Třeba dámy,“ vysvětluje boom pivních limonád šéf Svazu pivovarů a sladoven Jan Veselý. Podle Veselého se novými produkty pivovary snaží po krizi oslovit každou část trhu.

Zemí zaslíbenou na ovocná piva je Belgie. Příchutí mají Belgičané nespočet, piva přitom bývají velmi silná. A kdo nabízí ovocné nápoje inspirované pivem:

- Staropramen loni v květnu uvedl na trh pivo s nižším obsahem alkoholu a příchutí citronu Cool Lemon. Podle firmy se Lemon osvědčil a teď přichází Staropramen Cool Grep.

- Heineken Česká republika – nabízí od začátku dubna 2012 Starobrno nepasterizované a Zlatopramen Radler se dvěma příchutěmi: oblíbený citron doplní pomeranč se zázvorem.

- Rodinný pivovar Bernard nabízí pivní nápoje například s příchutí švestky a višně.

- Jednička na trhu – Plzeňský Prazdroj nabízí dvě nová osvěžovadla: Gambrinus řízný citron a Gambrinus limetka s bezinkou. Vedle toho namíchal Prazdroj pšeničný nápoj Fénix s příchutí pomeranče.