Rodinný pivovar Bernard nebyl prvním výrobcem ochucených piv, na která se konzervativní čeští pivaři dívali dlouhá léta s nechutí až odporem, ale stal se jedním z nejznámějších.
Pomohly tomu i billboardy s holohlavým šéfem pivovaru, jinak obdařeným zrzavou kšticí. Bernardu loni stoupl výstav ovocných nealkoholických piv více než o tři čtvrtiny na 8306 hektolitrů, zatímco u nealkopiv a desítky zaznamenal pokles.
Firma tak v pravý čas vystihla trend, kdy se od klasického hořkého piva odvrací generace mladých lidí odkojených sladkými limonádami a coca-colou a hledá alternativu s alkoholem. Sladším pivům také stále více dávají přednost ženy.
Pivovarem roku je letos Bernard
Pivovarem roku 2011 se stal v anketě Sdružení přátel piva Rodinný pivovar Bernard. Sládkem roku je Ivan Chramostil z pivovaru U Fleků. Bernard uspěl i v kategorii nealkoholických piv. Skokanem roku je Únětická dvanáctka. Pivo ze zcela nového minipivovaru skončilo na třetím místě.