Staropramen chce prorazit v zahraničí, hlavně v Asii

Autor: Petr Nahodil <p.nahodil(at)centrum.cz>, Téma: Pivní aktuality, Vydáno dne: 27. 11. 2011

Pivovarnická skupina StarBev chce expandovat se Staropramenem, který skupině patří od r. 2009, v Asii a dalších zemích.

Plánuje tak udržet dvouciferný nárůst obratu v exportních zemích včetně licenční výroby, jehož Pivovary Staropramen dosáhly v roce 2010.



Novinářům to při otevření nového návštěvnického centra za 30 milionů korun v areálu pivovaru na pražském Smíchově řekl generální ředitel skupiny Alain Beyens. Dále uvedl: „Poptávka po českém pivu je asi nejvyšší v historii a cílem pro následujících dvanáct měsíců je posílit náš tržní podíl v segmentu českého piva po celém světě.“ K tomu poslouží nejen nová reklamní kampaň, v níž skupina použije českou legendu o kněžně Libuši, ale i nové návštěvnické centrum.

Staropramen se vyváží do 30 zemí. Mezi největší trhy patří Ukrajina, Švédsko, Rusko, Německo a Británie. V Rusku, na Ukrajině, v Bulharsku, Chorvatsku a Srbsku se vyrábí licenčně. Beyens nevylučuje, že se licenční výroba rozšíří i do dalších pivovarů skupiny, například v Černé Hoře. Asie láká i další tuzemské pivovary. Před třemi lety začal vyvážet pivo do Číny Budějovický Budvar.